دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خیابان آزادی، خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نکات مهم خرید مولتی کوکر

نکات مهم خرید مولتی کوکر

در مقاله قبلی درباره اینکه مولتی کوکر چیست و چند نوع مولتی کوکر داریم صحبت کردیم. اما برای برخی این سوال پیش آمده بود که آیا هر مولتی کوکری برای ما مناسب است؟ چگونه تشخیص دهیم چه مولتی کوکری خوب است؟ نکات مهم خرید مولتی کوکر چه مواردی هستند و باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟ به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم به سوالات شما پاسخ دهیم و نکات مهم خرید مولتی کوکر را به شما بگوییم. بنابراین اگر برای خرید مولتی کوکر دچار سردرگمی شده‌اید و نمی‌دانید چه مولتی کوکری خوب است، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

نکات مهم خرید مولتی کوکر چه چیزهایی هستند

مولتی کوکرها از وسایلی هستند که چندسالی است وارد بازار شده‌اند و بسیار پرطرفدار و محبوب هستند. مولتی کوکرها مانند پلوپزهای چندکاره عمل می‌کنند ولی با یکدیگر اندک تفاوتی نیز دارند. به عنوان مثال برای پخت برنج، پلوپزها بهتر هستند اما قابلیت‌های مولتی کوکر گاهی بیشتر از پلوپزهاست؛ مثلا یکی از قابلیت‌های که مولتی کوکرها دارند ولی پلوپزها ندارند، خشک کردن میوه است که برای برخی از افراد نکته مثبتی محسوب می‌شود و آن را به پخت برنج ترجیح می‌دهند. برندهای ایرانی و خارجی زیادی اقدام به تولید و عرضه مولتی کوکرها کرده‌اند و طبیعی است که احتمال این وجود دارد که عملکرد و قابلیت آن‌ها با یکدیگر متفاوت باشد.

به دنبال آن مسلما قیمت مولتی کوکرها نیز با هم فرق خواهد کرد اما به عنوان یکی از اصلی‌ترین نکات مهم خرید مولتی کوکر باید بدانید که گران بودن یک محصول به معنای برتری آن کالا نسبت به سایر کالاها و با کیفیت بودن آن محصول نیست. متاسفانه خیلی‌ها گمان می‌کنند هرچه یک وسیله گران‌تر باشد، کیفیت بهتری دارد و این کاملا اشتباه است. بنابراین هیچوقت قیمت یک محصول را ملاک خوب بودن آن قرار ندهید. در ادامه سایر نکات مهم خرید مولتی کوکر را باهم بررسی خواهیم کرد.

نکات مهم خرید مولتی کوکر

دیگ داخل مولتی کوکر: دیگ درون مولتی کوکرها اغلب از مواد نچسب مانند تفلون، سرامیک و … ساخته می‌شوند تا نه تنها غذا به آن‌ها نچسبد، بلکه شستن آن‌ها نیز راحت‌تر باشد. این دیگ داخلی معمولا قابلیت جدا شدن دارد و کار تمیز کردن آن را برای شما آسان می‌کند. همان‌طور که در مقاله قبلی که در بالا به آن اشاره کردیم، توضیح دادیم، مولتی کوکرها دو نوع هستند؛ یا قابلیت پخت با فشار دارند یا پخت بدون فشار. مولتی کوکرهایی که دارای قابلیت پخت بافشار هستند، معمولا دیگ داخلی آن‌ها از جنس استیل ضد زنگ است.

نوع مولتی کوکر: یکی از نکات مهم خرید مولتی کوکر توجه به نوع آن است. همان‌طور که اشاره کردیم، مولتی کوکرها دو نوع هستند. مولتی کوکرها  با قابلیت پخت بافشار مانند زودپز عمل می‌کنند و غذاهایی مانند گوشت را در مدت زمان کوتاهی آماده خواهند کرد. برعکس مولتی کوکرهایی که قابلیت پخت بدون فشار دارند، عملکردی مشابه آرام پز دارند و مدت زمان زیادی را برای پخت غذا باید منتظر بمانید. بنابراین موقع خرید مولتی کوکر حتما به این مورد دقت کنید و با توجه به سلیقه و نیازتان یک نوع را انتخاب کنید.

درب مولتی کوکر: یک نکته مهم دیگر که در هنگام خرید این دستگاه باید در نظر داشته باشید، این است که مولتی کوکرهایی که قابلیت پخت بافشار دارند، معمولا درب آن‌ها شفاف نیست و در حین پخت غذا، به صورت خودکار قفل می‌شوند؛ بنابراین اگر بخواهید غذا را تست کنید، لازم است که اجازه دهید بخار آن از طریق سوپاپ فشار، خارج شود. اما مولتی کوکرهایی که پخت بدون فشار دارند، اغلب دارای یک درب شیشه‌ای هستند که به شما اجازه می‌دهند غذای درون دستگاه را ببینید و متوجه شوید که غذا آماده است یا خیر.

مولتی کوکر با قابلیت پخت بدون فشار
مولتی کوکر با قابلیت پخت بدون فشار

گنجایش دستگاه: اغلب مولتی کوکرها دارای ظرفیت 4 تا 8 نفره هستند اما پرفروش‌ترین مولتی کوکری که در همه به دنبال آن هستند، مولتی کوکر 6 نفره است. ترجیحا مولتی کوکری را خریداری کنید که متناسب با تعداد اعضای خانواده‌تان باشد؛ اینگونه در انرژی صرفه جویی می‌کنید. به طور مثال یک مولتی کوکر 8 نفره را برای 2 نفر استفاده نکنید چون نمی‌توانید از حداکثر ظرفیت آن استفاده کنید و همین باعث اتلاف انرژی می‌شود. ضمنا به این مورد نیز توجه کنید که هنگام پخت گوشت یا سایر مواد غذایی دیگر که نیاز به پخت بافشار دارند، نباید آب را تا حداکثر ظرفیت دستگاه بریزید.

امکانات مولتی کوکر: یکی دیگر از نکات مهم خرید مولتی کوکر توجه به امکانات آن است. هر برندی قابلیت‌های خاصی را به دستگاه خود می‌دهد. مسلما داشتن قابلیت بیشتر به معنای افزایش قیمت آن وسیله است به همین دلیل لازم است در هنگام خرید به این موضوع توجه کنید که آیا آن قابلیت‌های اضافه برای شما کارآمد هستند یا خیر. به عنوان مثال مولتی کوکرها دارای قابلیت‌هایی همچون سرخ کن، کنسرو کردن غذا، میوه خشک کن و … هستند اما آیا شما به این امکانات نیاز دارید؟ و از آن‌ها استفاده خواهید کرد؟

سخن آخر

مولتی کوکرها مانند پلوپزهای چندکاره عمل می‌کنند اما تفاوت‌هایی با آن‌ها دارند. آنچه که مسلم است یکی از این دو دستگاه برای هر خانه‌ای ضروری و لازم است. توجه به نکات مهم خرید مولتی کوکر به شما کمک می‌کند که بتوانید انتخاب درست و کاربردی داشته باشید و هزینه اضافه برای امکاناتی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، نپردازید. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند که بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید و برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *