دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خیابان آزادی، خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

مولتی کوکر چیست

مولتی کوکر چیست و انواع آن

در مقالات قبلی درباره پلوپزها صحبت کردیم و گفتیم که پلوپزها می‌توانند تک کاره یا چندکاره باشند. اما یک وسیله جدید به نام مولتی کوکر به بازار آمده که در مدت زمان کم، بسیار طرفدار پیدا کرده است؛  اما اولین سوالی که احتمالا ذهنتان را درگیر خواهد کرد این است که مولتی کوکر چیست و چه انواعی دارد؟ مولتی کوکرها عملکردی مشابه پلوپزها دارند و یک وسیله کاربردی برای آشپرخانه به حساب می‌آیند. ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم مولتی کوکر چیست ؟ و چند نوع مولتی کوکر داریم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ سوالتان را دریافت کنید.

مولتی کوکر چیست

در پاسخ به این سوال که مولتی کوکر چیست می‌توانیم بگوییم که مولتی کوکر یک وسیله آشپزخانه حرفه‌ای شبیه به پلوپز چندکاره است که دارای قابلیت‌های زیادی است. مولتی کوکر همانطور که از اسمش پیداست، یک وسبه آشپزخانه مولتی پز است که قابلیت پخت و پز زیادی دارد. از این وسیله می‌توان به عنوان یک پلوپز، بخارپز، آرام پز و زودپز استفاده کرد. همچنین یک مولتی کوکر دارای بیش از 30 منوی پخت است.

بنابراین شما با خرید یک مولتی کوکر می‌توانید انواع برنج، خورشت، سوپ، کیک، ماست، پنیر، دسر، فرنی، آش و … را در سریع‌ترین زمان ممکن آماده کنید. در کنار تمام این‌ها شما یک تیر و چندین نشان زدید؛ یعنی یک دستگاه خریداری کرده‌اید که جای چندین دستگاه را می‌گیرد. این موضوع نه تنها در هزینه‌ها برای شما به صرفه‌تر است، بلکه جای کمتری از فضای آشپزخانه را می‌گیرد. حتی در هنگام نیاز به تعمیر، دیگر لازم نیست برای تعمیرات پلوپز ، تعمیرات زودپز، آرام پز و … هزینه کنید؛ کافیست مولتی کوکر خود را به جای تمام این‌ها تعمیر کنید.

مولتی کوکر چیست

شاید بعد از اینکه متوجه شدید که مولتی کوکر چیست با خودتان بگویید که عملکردهای آن شبیه به پلوپز است پس چرا باید مولتی کوکر بخریم و پلوپز نخریم؟ درست است که مولتی کوکر عملکردی مشابه پلوپزهای چندکاره دارد اما یک تفاوت مولتی کوکر با پلوپز در نحوه پخت برنج است. در مولتی کوکر معمولا برنج یک مقدار آبدار می‌شود و آب آن به طور کامل جمع نمی‌شود به همین دلیل پخت برنج در پلوپز باکیفیت‌تر است. بنابراین اگر پخت برنج را با این دستگاه‌ها انجام می‌دهید و برایتان مهم است، بهتر است پلوپز چندکاره بخرید.

انواع مولتی کوکر

حالا که متوجه شدید مولتی کوکر چیست نوبت آن رسیده که با انواع آن آشنا شوید. مولتی کوکرها معمولا در دو نوع در بازار وجود دارند؛ مولتی کوکر با قابلیت پخت با فشار و مولتی کوکر با قابلیت پخت بدون فشار. همان طور که از نامشان پیداست یکی از این دستگاه‌ها مانند زودپز، پرفشار عمل می‌کند و سرعت پخت آن سریع‌تر است و مدل دیگر سرعت پخت کمتری دارد و مانند آرام پز عمل می‌کند.

انواع مولتی کوکر
انواع مولتی کوکر

مولتی کوکر با قابلیت پخت با فشار: مولتی کوکرهایی که قابلیت پخت سریع را دارند، همچون زودپز باعث تسریع در پخت انواع گوشت و حتی تسریع در پخت برنج و سایر مواد غذایی دیگر می‌شوند. در این مدل مولتی کوکر، شما می‌توانید برای پخت سبزیجات نیز از پخت با فشار استفاده کنید. یک مورد جذاب این دستگاه، این است که مانند فر می‌تواند عمل کند و تنها تفاوت آن، در مقدار فشار و زمان رسیدن به آن است. قابلیت جالب دیگر این دستگاه، خشک کردن میوه است.

مولتی کوکر با قابلیت پخت بدون فشار: برعکس مولتی کوکرهای با پخت پرفشار، این نوع مولتی کوکرها غذا را بدون فشار، آماده می‌کنند و همین مساله سبب می‌شود که غذای شما دیرتر آماده شود. در حقیقت مولتی کوکرهایی که قابلیت پخت بدون فشار دارند، مانند یک آرام پز عمل کنند و سرعت پخت آن‌ها برای گوشت و حبوبات معمولا بین 5 تا 7 ساعت طول می‌کشد.

سخن آخر

در این مقاله به این پرداختیم که مولتی کوکر چیست و چه قابلیت‌هایی دارد. همچنین درباره انواع مولتی کوکرها صحبت کردیم و گفتیم که دو نوع مولتی کوکر داریم. با تمام این اوصاف و با علم به این که مولتی کوکر چیست و چه قابلیت‌هایی دارد، اگر فکر می‌کنید که پخت برنج برای شما بسیار مهم است و برنج‌تان را در این دستگاه‌ها آماده می‌کنید، بهتر است به جای خرید مولتی کوکر، یک پلوپز چندکاره خریداری کنید چراکه پخت برنج در پلوپز بهتر و باکیفیت‌تر از پخت برنج در مولتی کوکر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *