دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خیابان آزادی، خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نکات مهم خرید آرام پز

نکات مهم خرید آرام پز

آرام پزها همان‌طور که از اسمشان پیداست، برای پخت و پز آرام مورد استفاده قرار می‌گیرند. در گذشته برای اینکه غذا اصطلاحا جا بیفتد و خوشمزه‌تر شود، غذا را درون یک قابلمه یا دیگ می‌ریختند و شعله اجاق را کم می‌کردند تا غذا به آرامی پخته شود. در سال‌های اخیر آرام پزها جایگزین قابلمه شدند و دردسرهایی که قابلمه داشت را از بین بردند. اما مطمئنا هنگام انتخاب آرام پز به دلیل تنوع بسیار زیاد این وسیله در بازار، دچار سردرگمی شده‌اید و برای رهایی از این سردرگمی و انتخاب درست، نیاز یه یک راهنما داشتید تا نکات مهم خرید آرام پز را بدانید. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که به شما در خرید این وسیله برقی کمک کنیم و نکات مهم خرید آرام پز را به شما بگوییم. اگر قصد خرید آرام پز دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

نکات مهم خرید آرام پز چیست

بدون شک هنگام انتخاب دچار سرد گمی خواهید شد در گذشته برای اینکه غذا به آرامی بپزد و به خوبی جا بیفتد، غذا را با آب فراوان در قابلمه می‌ریختند و اجازه می‌دادند که زمان طولانی روی اجاق گاز بماند تا آماده شود. مشکل این کار، این بود که باید چندین بار به غذا سر می‌زدید تا مبادا آب آن تمام شده باشد، یا سر رفته باشد و اجاق گاز را خاموش کرده باشد. تمام این موارد تنها تعدادی کمی از معایب پخت آرام غذا با قابلمه بود. با گذشت زمان، وسیله برقی وارد بازار شد که نام آن را آرام پز گذاشتند. آرام پزهای برقی دیگر خطرات قابلمه را ندارند و کار کردن با آن‌ها راحتر است. دیگر لازم نیست نگران این باشید که غذا آماده شده یا نه، آب آن تمام شده یا نه و یا اصلا شعله گاز خاموش شده؟

آرام پز چیست
آرام پز چیست

خرید آرام پز این حسن را دارد که شما زمان پخت را مشخص می‌کنید و به سراغ کارهایتان می‌روید. حتی می‌توانید غذا را دون آرام پز قرار دهید و به سرکار بروید؛ زمانی که برمی‌گردید غذا آماده است. خوشبختانه یا متاسفانه در سال‌های اخیر برندهای زیادی اقدام به تولید آرام پز کرده‌اند و هر برند مدل‌های متفاوتی از این وسیله را به بازار عرضه کرده‌اند؛ به همین دلیل انتخاب برای خریداران اندکی سخت شده است. در ادامه، مجموعه تعمیرات پلوپز قصد دارد نکات مهم خرید آرام پز را در اختیار شما بگذارد تا به وسیله‌ی آن‌ها بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

ظرفیت آرام پز: یکی از نکات مهم خرید آرام پز ظرفیت و میزان گنجایش آن است. معمولا باید دستگاه خود را براساس تعداد نفرات خانواده در نظر گرفت؛ مثلا اگر خانواده 3 نفره دارید، یک آرام پز 6 نفره خریداری نکنید چرا که ظرفیت بیشتر باعث می‌شود انرژی دستگاه اتلاف شود و عمر مفید آن کاهش یابد. بنابراین ترجیحا آرام پزی را خریداری کنید که متناسب با تعداد افراد خانواده باشد.

امکانات دستگاه: یکی دیگر از نکات مهم خرید آرام پز توجه به امکانات و قابلیت‌های آن است. برخی از آرام پزها قابلیت تنظیم زمان و دما را دارند اما برخی دیگر از آرام پزها باید به صورت دستی تنظیم شوند و خودتان آن را خاموش و روشن کنید. بنابراین اگر تایمر و سایر قابلیت‌های این دستگاه برایتان مهم است باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید. طبیعی است که قیمت یک دستگاه با توجه به امکاناتی که دارد، متفاوت است و هرچه امکانات آن بیشتر باشد، طبیعی است که قیمت بالاتری نیز دارد.

درب آرام پز: درب‌های آرام پزها معمولا از شیشه است و باعث می‌شود حین پخت بتوانید مواد درون آن را مشاهده کنید. نکته‌ای که درباره این درب‌ها باید به آن توجه کنید این است که برخی از آرام پزها دارای درب شلی هستند و بخار را آزاد می‌کنند و همین مساله سبب می‌شود که زمان پخت بیش از آنچه که هست، شود. بنابراین حتما هنگام خرید به این مورد دقت نمایید.

نکات مهم خرید آرام پز

قیمت: قیمت و بودجه شما از اصلی‌ترین نکات مهم خرید آرام پز است. همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم، شرکت‌های سازنده آرام پز، هر کدام قابلیت‌هایی به این وسیله می‌دهند؛ برخی یک آرام پز ساده تولید می‌کنند برخی دیگر نیز یک آرام پز با قابلیت و امکانات متنوع می‌سازند. از طرف دیگر اضافه کردن هر قابلیت به این دستگاه سبب می‌شود هزینه آن بیشتر شود. بنابراین اگر قصد دارید که هزینه کمتری برای خرید آرام پز بپردازید، به امکانات آن توجه نمایید و دستگاهی را انتخاب کنید که می‌دانید تمام امکاناتش برای شما کارآمد است.

شستشوی دستگاه: یکی دیگر از نکات مهم خرید آرام پز توجه به قطعات آن است. از آن‌جایی که مدت زمان زیادی درب دستگاه شما بسته است و مواد غذایی در لابه لای آن قرار می‌گیرد، باید بتوان قطعات آن را جدا کرد تا راحتر شسته شود. بنابراین هنگام خرید حتما به این مورد توجه کنید. به عنوان مثال باید دیگ دستگاه حتما قابلیت جدا شدن داشته باشد یا درب آرام پز به راحتی جدا شود و بتوان آن را شست.

سخن آخر

این روزها آرام‌پزها از وسایل ضروری هر خانه‌ای شده‌اند. این دستگاه به خصوص برای خانم‌های شاغل بسیار کارآمد و مناسب است چراکه با خیال راحت می‌توانند غذا را درون دستگاه بریزند، به سرکارشان بروند و زمانی که به خانه برمی‌گردند، غذا آماده است. اما از آن‌جایی که شرکت‌های زیادی اقدام به تولید آرام پز کرده‌اند، تنوع این دستگاه زیاد شده و انتخاب برای خریداران سخت‌تر شده است. ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهم خرید آرام پز را به شما بگوییم تا شما بتوانید خرید راحت‌تری داشته باشید. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *