دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خیابان آزادی، خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

راهنمای خرید زودپز

راهنمای خرید زودپز

زودپزها در سال‌های گذشته، در شکلی بسیار ساده در بازار وجود داشتند و خرید آن‌ها به دلیل اینکه یک وسیله ساده بودند، بسیار راحت بود و نیاز به راهنمای خرید نبود. در سال‌های اخیر زودپزها تغییرات زیادی داشتند و در انواع مختلفی وارد بازار شدند. تنوع زیاد در این محصول، سبب شد که نیاز به یک راهنمای خرید زودپز داشته باشیم. نیاز به یک راهنما برای خرید، زمانی بیشتر مشهود شد که زودپزهای برقی خودنمایی کردند. از آن‌جایی که خرید وسایل برقی اندکی سخت‌تر و پیچیده‌تر از وسایل معمولی است، ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله راهنمای خرید زودپز را برای شما بیاوریم تا بتوانید انتخاب راحت‌تری برای خرید زودپز برقی یا زودپز دوقلو و یا معمولی داشته باشید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

نکات خرید زودپز

زودپزها وسیله‌ای بسیار کارآمد و کاربردی در خانه هستند و از قدیم الایام تاکنون مهمان منزل‌هاست. زودپزهای قدیمی در عین حال که کار راه‌انداز بودند، بسیار خطرناک نیز بودند و احتمال ترکیدن آن‌ها زیاد بود. به تدریج زودپزهای جدید، جای قدیمی‌ها را گرفت اما تنها ظاهر آن‌ها تغییر کرده بود و زیبایی ظاهری داشتند. در سال‌های اخیر، زودپزهای برقی وارد بازار شدند و به شدت مورد استقبال قرار گرفتند. کار کردن با زودپزهای برقی به شدت راحت و بدون دردسر است به همین دلیل طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

راهنمای خرید زودپز

صرفه جویی در زمان یکی از فواید اصلی زودپزهای برقی است و کار شما را در سریع‌ترین زمان ممکن راه می‌اندازد. قبل از اینکه به سراغ راهنمای خرید زودپز برویم، ابتدا می‌خواهیم شما را با عملکرد زودپزها آشنا کنیم. همان‌طور که اطلاع دارید، زودپزها با فشار بخار کار می‌کنند. زمانی‌که شما آب را درون زودپز می‌ریزید، باید محفظه دستگاه، کاملا بسته و محکم باشد تا بخار آب خارج نشود. هنگامی که آب درون دستگاه به نقطه جوش می‌رسد، بخار گرم درون آن می‌تواند گرمایی 4 برابر سرعت جوش تولید کند که همین گرما سبب پخت سریع غذای شما می‌شود.

  • قیمت: بدون شک قیمت یک از نکات مهم خرید زودپز، قیمت آن است. هر برند تولید کننده زودپز، قابلیت‌های متفاوتی به دستگاه خود داده است که هر قابلیت سبب افزایش قیمت آن وسیله می‌شود. بنابراین اگر قابلیت‌های زودپز برایتان مهم نیست هزینه اضافه برای آن‌ها پرداخت نکنید.
  • نوع زودپز: زودپزها انواع مختلفی دارند و معمولا در دو نوع گازی و برقی هستند. زودپزهای برقی دردسر کمتری دارند و در صرفه جویی انرژی و زمان نسبت به زودپزهای گازی بهتر عمل می‌کنند. مطمئنا قیمت آن‌ها نیز بایکدیگر متفاوت است.
انواع زودپز
انواع زودپز
  • جنس بدنه زودپز: یکی از مهم‌ترین موارد راهنمای خرید زودپز ، جنس بدنه آن است. معمولا جنس بدنه این دستگاه‌ها را از استیل ضدزنگ یا آلومینیوم می‌سازند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. بدنه استیل طرفدار بیشتری دارد چرا که دوام بالاتری نسبت به بدنه آلومینیوم دارند و سرعت پخت آن‌ها نیز بالاتر است.
  • ایمنی زودپز: یکی از اصول مهم و مواردی که در راهنمای خرید زودپز باید به آن توجه کنید، ایمنی آن است. ایمنی یک زودپز مسلما مربوط به محکم بودن درب آن است. بنابراین توصیه می‌شود که زودپزی را خریداری کنید که سیستم قفل خودکار داشته باشد. همچنین داشتن سوپاپ فشار، باعث بالا بردن ایمنی دستگاه می‌شود پس به این مورد نیز دقت نمایید.
  • گنجایش زودپز: یکی از نکات مهم خرید زودپز توجه به ظرفیت آن است. خرید زودپز باید با توجه به تعداد اعضای خانواده باشد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. زودپزهای موجود در بازار از 2 نفره تا بیشتر موجود است. اگر برای مهمانی نیز از زودپز استفاده می‌کنید، بهتر است ظرفیت بالاتر را انتخاب کنید.
گنجایش زودپزها
گنجایش زودپزها
  • فشار زودپز: همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، فشار زودپز و  بخار آب، برای پخت غذا، بسیار مهم است بنابراین باید زودپزی را انتخاب کنید که فشار آن یا psi آن بالاتر باشد. معمولا فشار را با پوند بر اینچ مربع اندازه گیری می‌کنند و اغلب زودپزهای موجود در بازار 15 پوند بر اینچ مربع هستند.
  • قابلیت تنظیم فشار: یکی از موارد راهنمای خرید زودپز توجه به این موضوع است که آیا قابلیت تنظیم فشار دارد یا خیر؟ زودپزهای جدید، اغلب این قابلیت را دارند و شما می‌توانید فشار آن را هنگام پخت، تنظیم کنید.
  • قابلیت شستشو: زمانی که غذایی را درون زودپز قرار می‌دهید، طبیعی است که مواد غذایی در لابه‌لای قطعات زودپز برود. بنابراین به عنوان یک مورد دیگر از راهنمای خرید زودپز ، توصیه می‌کنیم که حتما به جدا شدن قطعات دقت کنید و ترجیحا زودپزی را خریداری کنید که قطعات آن بخصوص درب آن قابلیت جدا شدن داشته باشد تا بتوانید راحتر آن را بشویید.
  • گارانتی: گارانتی یکی از نکات مهم خرید زودپز یا هر وسیله دیگری است چراکه داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش به شما این اطمینان را می‌دهد که در صورت بروز مشکل با نمایندگی‌های آن برند تماس بگیرید و مشکلتان را مطرح کنید.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم نکات مهم خرید زودپز را به شما بگوییم تا بتوانید خرید راحت‌تر و مناسب‌تری داشته باشید. ناگفته نماند که دستگاه‌های دیگری مانند پلوپز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها به عنوان زودپز استفاده کنید؛ بنابراین اگر می‌خواهید یک تیر و دو نشان بزنید، یک پلوپز چندکاره با قابلیت زودپز را خریداری کنید. این انتخاب در کاهش هزینه‌ها به شما کمک خواهد کرد و حتی در هنگام تعمیر، می‌توانید به نمایندگی تعمیر پلوپز مراجعه کنید؛ اینگونه هم پلوپز خود را تعمیر کرده‌اید هم زودپز. امیدواریم که این راهنمای خرید زودپز برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *