دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خیابان آزادی، خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

مزایا و معایب پلوپز

مزایا و معایب پلوپز ها

این روزها پلوپزها از وسایل بسیار کاربردی و ضروری هر خانه‌ای شده‌اند و اغلب در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. این وسیله که امروزه یک تکه از وسایل اصلی جهیزیه شده است، دارای انواع مختلفی است که کار را برای انتخاب و خرید اندکی سخت کرده است. مزایا و معایب پلوپز سوالی که برخی از کاربران از ما می‌پرسند به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم که به این مساله بپردازیم. اگر شماهم از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید مزایا و معایب پلوپز ها را بدانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مزایا و معایب پلوپز

پلوپزها وسایل بسیار حرفه‌ای هستند که برندهای زیادی در چند سال اخیر اقدام به تولید و عرضه آن کرده‌اند. پلوپزها انواع مختلفی دارند؛ برخی تک کاره هستند و فقط برای پخت برنج کاربرد دارند و برخی چندکاره هستند و برای پخت انواع برنج و خورشت نیز قابل استفاده هستند. هر شرکتی با توجه به سلیقه خود، امکاناتی را برای پلوپزهای برند خودش در نظر گرفته است؛ برخی قابلیت پخت کیک دارند و برخی قابلیت ماست بندی؛ برخی از پلوپزها را می‌توان به عنوان زودپز یا آرام پز استفاده کرد.

در کل، پلوپزها انواع زیادی دارند که هر شخص با توجه به نیاز و سلیقه‌اش یکی از آن‌ها را خریداری می‌کند. در مقالات قبلی درباره بهترین برندهای پلوپز ایرانی و بهترین برندهای پلوپز خارجی صحبت کرده‌ایم که می‌تواند به شما در انتخاب و خرید کمک کند. اما موضوعی که قرار است در ادامه به آن بپردازیم، مزایا و معایب پلوپز ها است و اصلا به چه دلیلی باید هر شخص در خانه‌اش یک پلوپز داشته باشد.

مزایای استفاده از پلوپز

یکی از مزایای پلوپز صرفه جویی در هزینه‌ها است. زمانی که شما یک پلوپز چندکاره خریداری می‌کنید که قابلیت استفاده به عنوان زودپز، بخارپز، آرام پز، سرخ کن و … را دارد، در واقع یک وسیله به جای تمام این‌ها خریداری کرده‌اید در حالیکه تنها پول یکی از آن‌ها را پرداخت کردید. البته نه تنها در هزینه‌ بلکه در مقدار فضای اشغال شده نیز تاثیرگذار است. شما اگر بخواهید هر کدام از این وسایل را بخرید، فضای بسیار زیادی از آشپزخانه و کابینت‌ها اشغال می‌شود اما زمانی که یک پلوپز چندکاره خریداری می‌کنید، فضای آشپرخانه و کابینت‌ها بسیار کمتر اشغال خواهد شد.

از دیگر مزایای پلوپز صرفه جویی در زمان است. پلوپزهای برقی این خوبی را دارند که می‌توانید با تنظیم زمان پخت، بدون نگرانی به سراغ سایر کارهایتان بروید و به آن‌ها رسیدگی کنید؛ دیگر لازم نیست مدام به غذا سر بزنید و آن را چک کنید که آیا سررفته، سوخته و … . برای پخت برنج در پلوپز هم دیگر لازم نیست نگران سوختن ته دیگ آن باشید، کافیست زمان را مشخص کنید و به سایر کارهایتان رسیدگی کنید، دستگاه شما بعد از پخت به طور اتوماتیک خاموش می‌شود.

مزایا و معایب پلوپز

ناگفته نماند که پخت برنج در پلوپز بسیار خوش طعم‌تر و خوشمزه‌تر از قابلمه است و این اتفاق به دلیل این است که پلوپزها دارای سنسور تشخیص رطوبت است و به محض پخت کامل، به طور خودکار خاموش می‌شود و یا به حالت گرم نگهدارنده می‌رود. البته خودتان نیز می‌توانید زمان پخت را تعیین کنید که این مورد نیازمند تجربه است. حال که از مزایای پلوپز مطلع شدید، بد نیست که از معایب آن نیز باخبر شوید تا بتوانید در کنار هم قرار دادن مزایا و معایب پلوپز ، یک تصمیم درست بگیرید.

معایب پلوپزها

گرچه پلوپزها وسایل کاربردی و مهمی در آشپرخانه هستند اما معایبی نیز دارند. یکی از مشکلات پلوپزها، دستورالعمل پیچیده آن برای برخی از خانم‌ها است. یک پلوپز چندکاره منوی پخت متفاوتی دارد و کار کردن با آن گرچه سخت نیست اما به راحتی کار کردن با قابلمه نیست. احتمال این وجود دارد تا زمانی که شما به عملکرد دستگاه آشنا شوید، چندین بار غذایتان خراب شود و یا باب میلتان نشود.

این موردی که می‌خواهیم اشاره کنیم را نمی‌دانیم جزو کدام دسته مزایا و معایب پلوپز قرار دهیم و این شمایید که آن را یک مزیت بدانید یا نه. در بالا اشاره کردیم که خرید پلوپز چندکاره یک مزیت است چراکه با یک تیر چندین نشان می‌زنید اما مساله ای که ممکن است آن را تبدیل به یک ایراد کند، این است که زمانی که پلوپز شما خراب می‌شود و نیاز به تعمیرات پلوپز پیدا می‌کنید در واقع تمام وسایل شما اعم از زودپز، بخارپز، سرخ کن و … نیز خراب شده است.

معایب پلوپز
معایب پلوپز

اما از جهتی دیگر این مورد می‌تواند یک مزیت نیز باشد چراکه شما لازم نیست که تمام وسایل را تعمیر کنید و فقط یک دستگاه دارید که برای تعمیر آن باید هزینه کنید. در هر صورت این شما هستید که این موارد را به عنوان یکی از مزایا و معایب پلوپز در نظر بگیرید. یکی دیگر از مواردی که شما باید تشخیص دهید یک عیب است یا یک حسن، این است که پلوپزها طوری طراحی شده‌اند که باید کنار پریز برق باشند و روی پیشخوان قرار بگیرند؛ اینکه دوست داشته باشید یک وسیله نسبتا بزرگ روی پیشخوان آشپزخانه‌تان باشد یا نه، کاملا به شما بستگی دارد.

سخن آخر

هر وسیله ای نکات مثبت و منفی دارد و پلوپز نیز از این قضیه مستثنی نیست. دانستن مزایا و معایب پلوپز به شما کمک می‌کند که تصمیم بهتری بگیرید و انتخاب کنید که آیا به این وسیله نیاز دارید یا خیر.  از آن جایی که پلوپزها بسیار متنوع هستند لازم است که حتما راهنمای خرید پلوپز و نکات قبل از خرید را مطالعه کنید و به آن‌ها آگاه باشید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *