دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خیابان آزادی، خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

مشکلات پلوپزها

رایج ترین مشکلات پلوپزها

این روزها پلوپز میز مانند سایر وسایل ضروری خانه، بخش مهمی از آشپزخانه شده و در هنگام خرید جهیزیه یکی از اقلام ضروری به حساب می‌آید. پلوپزهای تک‌کاره و چندکاره، با وجود تمام مزایایی که دارند، ممکن است مشکلاتی نیز داشته باشند. با وجود آن‌که مشکلات پلوپزها بسیار کمتر از مزایای آن است اما داشتن اطلاعات کاملی از آن‌ها خالی از حسن نیست‌. ما در این مقاله قصد داریم رایج‌ترین مشکلات پلوپزها را برای شما نام ببریم و دلیل و رفع آن را نیز برایتان توضیح دهیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 مشکلات پلوپزها

با پیشرفت علم و تکنولوژی، وسایل برقی و ماشینی نیز روز به روز پیشرفته‌تر شدند و کار را برای مردم راحت‌تر کردند. پلوپزها نیز از همین وسایل هستند که باعث شدند آشپزی برای همه راحت‌تر و دلپذیرتر شود به خصوص برای افراد شاغلی که بخش زیادی از زمان خود را در بیرون از خانه سپری می‌کنند. در گذشته پلوپزها صرفا برای پخت برنج کاربرد داشتند و به اصلاح تک‌کاره بودند.  در سال‌های اخیر پلوپزهای چندکاره با قابلیت‌های زیادی وارد بازار شدند و بسیار مورد استقبال نیز قرار گرفتند.

چندکاره بودن پلوپزها یعنی استفاده بیشتر از یک وسیله برقی و ایجاد مشکلات پلوپزها و نیاز به تعمیرات. همان‌طور که در جریان هستید، هر وسیله‌ای چه برقی و چه غیربرقی، دیر یا زود خراب می‌شود و هرکدام یک طول عمر مفیدی دارند؛ پلوپزها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ناگفته نماند که استفاده و مراقبت صحیح از پلوپز سبب می‌شود که طول عمر دستگاه شما افزایش یابد و با مشکلات پلوپزها دیرتر دست و پنجه نرم کنید. به هرحال بوجود آمدن یکسری مشکلات اجتناب‌ناپذیر است.

مشکلات پلوپزها

دانش شما در این‌باره، به شما کمک می‌کند که بهترین عملکرد را در مواجه با این مشکلات داشته باشید. همچنین با علم به مشکلات پلوپزها، می‌توانید تشخیص دهید که مشکل از کجاست و آیا خودتان می‌توانید بدون صرف هزینه‌ای آن را درست کنید یا لازم است که در سریع‌ترین زمان ممکن آن را به یک نمایندگی ببرید و تا قبل از آن‌که مشکل حادتر شود، آن را تعمیر کنید. با تمام این صحبت‌ها ما رایج‌ترین مشکلات پلوپزها را در ادامه برایتان خواهیم آورد.

روشن نشدن پلوپز: یکی از مشکلات پلوپزها روشن نشدن آن است. دلایل متعددی برای روشن نشدن پلوپز وجود دارد که برخی از آن‌ها نیاز به یک چک کردن ساده دارد و در برخی موارد دیگر باید به متخصص تعمیرات پلوپز نشان دهید. یکی از دلایل روشن نشدن پلوپز، نبود برق در پریز است یا ممکن است دوشاخه و سیم رابط پلوپز خراب شده باشد. در یک حالت دیگر ممکن است اتصالات درونی پلوپز خراب باشد. در چنین حالتی توصیه می‌کنیم خودتان را به خطر نیندازید و از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

پخته نشدن غذا و گرم نشدن پلوپز: پلوپز عمل پخت غذا را با قطعه‌ای به نام المنت انجام می‌دهد. حال اگر با وجود روشن شدن دستگاه، پلوپز شما گرم نشد و غذا نپخت، احتمال این وجود دارد که المنت دستگاه سوخته باشد. در چنین مواقعی لازم است نسبت به تعمیر المنت پلوپز اقدام کنید.

برق داشتن بدنه پلوپز: ترموستات، المنت و لامپ هشدار از قطعاتی هستند که به بدنه پلوپز وصل هستند، درصورت داشتن برق بدنه پلوپز، لازم است که این موارد چک شوند. همچنین احتمال این وجود که سیم‌های درون پلوپز به بدنه چسبیده باشند؛ در چنین حالتی باید سیم‌ها را بررسی کنید و اگر به بدنه چسبیده‌اند، آن‌ها را جدا کنید.

سوختن برنج: یکی دیگر از مشکلات پلوپزها سوختن برنج در دستگاه است. این اتفاق گاهی ممکن است به دلیل نداشتن آب کافی در دستگاه باشد. گاهی نیز ممکن است مشکل از ترموستات یا تایمر پلوپز باشد. خراب شدن هرکدام از این قطعات سبب سوختن برنج می‌شود و نیاز است نسبت به تعمیر ترموستات پلوپز و یا تعویض تایمر اقدام کنید.

سخن آخر

پلوپزها از وسایل بسیار حساسی هستند که نیاز به مراقبت دارند و حتی در شستشوی آن‌ها نیز لازم است که احتیاط کنید. در این مقاله سعی کردیم رایج‌ترین مشکلات پلوپزها را برای شما توضیح دهیم. اینکه شما این اطلاعات را داشته باشید می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد چراکه همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، برخی مشکلات با تعویض دوشاخه و پریز برطرف می‌شود و باعث می‌شود برای رفع آن، هزینه اضافی به تعمیرات ندهید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *